tisdag 6 april 2010

Svårast för mig...

Efter mer än 3månader i Indien har jag fått en rejäl dos av kulturen här. Visst, det har det varit överväldigande med trängsel, värme, ljud och den mannsdomminerade attityden, men för mig har det varit svårast att se hur djur behandlas här.
Den 'heliga' kon som ingen skulle skada, strosar runt bland avgaser och smog i storstäderna, sover på trottoarkanten och äter sopor på vägkanterna.

Hundarna som även dom bor fritt i stan, blir slagna av småbarn och vuxna med allt för jämna mellanrum, även de äter sopor och söker sovplats på närmaste trappuppgång.
Det finns alltför många skadade djur på gatorna som ingen ens tittar på och det verkar som ingen har en tanke på att hjälpa dem. Vi såg en flock med hästar inne i Mysore city, en hade tydligen ett brutet ben som var uppsvullet till 3ggr den vanliga storleken och ingen gjorde något...



3 kommentarer:

Camilla sa...

Är jag dum som känner mig glad som slipper se eländet o som sedan försöker låtsas som att det inte finns? Ja. Tyvärr är det så jag gör...

Mikael sa...

Tyvärr är det så alla gör :(

Mikle sa...

Jenni, jenni, jenni!

Skicka en kommentar

 
Copyright 2009 Exploring India. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan