onsdag 10 februari 2010

Med Pojkarna i Pokhara.

Efter 12h natttåg, 13h buss och en tesked träsmak anlände vi äntligen till Pokhara i Nepal. Detta var ingen planerad del av vår resa utan ett sista minuten beslut vi tog när vi kom till Dehli.

Lokalbussen dumpade av oss och vi hamnade (som alla andra turister) i Lakeside och tog in på det första hotellet vi blev erbjudna. Morgonen efter insåg vi att vi hamnat i en himmelsk oas! Vi hade varmvatten, fantastiska vyer över sjö och berg, grymma pankakor och.... tystnad. Vi var rätt nöjda.

I Pokhara väntade även 3 söta skärmflygande pojkar på oss och övertalade oss väldigt snabbt att vi borde prova på och ...det gjorde vi...
Jag kan inte tala för Mikael, men min upplevelse var kanske en 6a av 10. Innan var jag cp:t nervös och var orolig att mina ben inte skulle hålla för start. Men så fort jag blev inkopplad i manniken så var det bara att tuta o köra. Starten och landningen var bäst på hela färden, de första 10min var enormt roliga, knäppte kort och njöt av utsikten, men sen slog den elaka åksjukan in och tyvärr drog det ner heeeela betyget.... jag fick dock en crash course i hur man spyr på bästa sätt uppe i luften för att undvika spilla halvsmält pankaka och dal bhat över både sig själv och den stackars tandempiloten.
Jag e glad att jag testade....men snabba åkturer som håller sig på raksträcka kanske e mer min grej...... fallskärm nästa?

Resten av vår tid i Pokhara njöt vi av blaskiga Everest öl och lite halvtaskig mat... Tur att sällskapet var gott!

Vår visit i Pokhara tog ett snabbt slut och vi hoppade på en buss till Kathmandu..... what did we du in Kathmandu?? Find out soon... :)

Ps. Det kommer bilder också...om ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Copyright 2009 Exploring India. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan